نوشته شده توسط : دکتر ستایش

گزینه های غیر جراحی برای اصلاح افتادگی پلک

 

برای مدت  های طولانی، جراحی تنها گزینه برای اصلاح افتادگی پلک بود. اما اکنون ما با داشتن سه گزینه غیرجراحی در اینجا هستیم.

یکی از گزینه ها Vivace RF Microneedling است. با کشیدن پوست آویزان روی لبه اوربیت (استخوان بالای چشم)، می‌توانیم پوست را سوزن بزنیم.

این سوزن ها آسیب های کوچکی را به پوست ایجاد می کنند که باعث می شود بدن کلاژن و الاستین بیشتری تولید کند.

سوزن ها همچنین انرژی فرکانس رادیویی را به پوست می رسانند که باعث سفت شدن پوست می شود. این ترکیب باعث سفت تر و جوان تر شدن پوست در ناحیه پلک می شود.

گزینه دیگر PlasmaTight نام دارد که با استفاده از دستگاه Plasma IQ انجام می شود. قلم پلاسما از انرژی پلاسما برای ایجاد آسیب های ریز استفاده می کند و پاسخ درمانی طبیعی بدن را تحریک می کند.

همانطور که پوست شما بهبود می یابد، کلاژن و الاستین اضافی تولید می کند که پوست را سفت و بلند می کند. نتایج فوری را مشاهده خواهید کرد که در طی 8 تا 12 هفته آینده بهبود می یابند.

گزینه سوم به نام Upneeq اخیراً توسط FDA تأیید شده است و ثابت می کند که یکی از پیشگامانه ترین درمان های افتادگی پلک است که تا به حال داشته ایم.

این یک قطره چشمی است که در واقع پلک را بلند می کند. این یک بار در روز تجویز می شود و تنها با یک قطره، پلک به بالا کشیده می شود!

Upneeq حاوی اکسی متازولین هیدروکلراید است که یک تنگ کننده عروق است که باعث انقباض عضله مولر (یکی از دو ماهیچه ای که پلک را باز می کند) می شود.

این اثر تنها چند دقیقه پس از مصرف شروع می شود، در 2 ساعت به اوج اثر می رسد و بین 6-8 ساعت ادامه می یابد. در کارآزمایی‌های بالینی، 84 درصد از افراد لیفت قابل‌توجهی را تجربه کردند و تعداد بسیار کمی از آنها عوارض جانبی را گزارش کردند.

اکثر مردم همچنین گزارش می دهند که چشمان آنها نه تنها بازتر به نظر می رسد بلکه روشن تر نیز به نظر می رسد.

پتوز چیست؟

پتوز وضعیتی است که در آن پلک فوقانی روی چشم می افتد. گاهی اوقات ممکن است بینایی شما را مختل کند.

این بیماری اغلب افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما ممکن است در کودکان نیز رخ دهد. پتوز می تواند در یک چشم یا هر دو چشم به طور همزمان رخ دهد.

علائم پتوز

بارزترین علامت پتوز افتادگی پلک است. علائم دیگر عبارتند از:

  • مشکل در بستن چشم یا پلک زدن
  • پاره شدن
  • خستگی چشم
  • مشکل بینایی (به همین دلیل ممکن است فرد سر خود را به سمت عقب کج کند تا زیر پلک را ببیند.)

کودکان مبتلا به پتوز ممکن است علائم دیگری نیز داشته باشند، مانند:

  • تنبلی چشم، گاهی اوقات تنبلی چشم نامیده می شود زیرا به نظر می رسد یک چشم به سمت دیگری نگاه می کند
  • نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم
  • دید دوتایی، تاری یا مخدوش
  • خستگی چشم، سردرد یا سرگیجه

علل و عوامل خطر افتادگی پلک

در بزرگسالان، پتوز اغلب به دلیل پیری طبیعی ایجاد می شود. افزایش سن می تواند باعث ضعیف شدن ماهیچه های پلک (به نام عضلات بالابر) شود. 

گاهی اوقات افراد با پتوز متولد می شوند. به این حالت پتوز مادرزادی می گویند. پتوز مادرزادی ممکن است به دلیل مشکلاتی در مغز یا اعصاب ایجاد شود که منجر به ضعف در عضلات پلک می شود.

کودکانی که با نقص مادرزادی یا آسیبی که چشم ها را تحت تاثیر قرار می دهد متولد می شوند نیز ممکن است پتوز داشته باشند.

افراد مبتلا به تومورهای چشم، دیابت، سابقه سکته مغزی، سرطان و اختلالات عصبی در معرض خطر ابتلا به پتوز هستند. 

درمان زیبایی با بوتاکس (سم بوتولینوم A) گاهی اوقات می تواند باعث پتوز شود. اگر علاقه مند به انجام بوتاکس هستید، حتما یک پزشک مجرب پیدا کنید.

تشخیص افتادگی پلک

چشم پزشک با بررسی دقیق پلک های شما پتوز را تشخیص می دهد. آنها ارتفاع پلک های شما و قدرت عضلات پلک را اندازه گیری می کنند. 

آنها همچنین ممکن است یک آزمایش میدان بینایی کامپیوتری انجام دهند تا ببینند دید شما طبیعی است یا خیر.

در آزمایش میدان بینایی، از شما خواسته می شود که بدون حرکت دادن چشمان خود، به یک سری چراغ های چشمک زن در دستگاه نگاه کنید. وقتی نوری را می بینید، دکمه ای را فشار می دهید.

درمان افتادگی پلک

اگر بالغ هستید و در دیدن مشکلی ندارید یا به ظاهر پلک خود اهمیت نمی دهید، نیازی به درمان پتوز ندارید. رایج ترین درمان پتوز یک روش جراحی به نام ترمیم پتوز است.

جراح ناحیه اطراف پلک شما را با بی حسی موضعی بی حس می کند. سپس یک برش کوچک (برشی) در پوست پلک بالایی ایجاد می کنند.

سپس می توانند عضله بالابرنده را با بخیه سفت کنند تا پلک را بالا ببرند. سپس برش با بخیه های بیشتری بسته می شود. ترمیم پتوز ممکن است همراه با بلفاروپلاستی انجام شود.

بلفاروپلاستی جراحی است که پوست اضافی پلک را از بین می برد. این پوست اضافی می تواند به افتادگی کمک کند.

گاهی اوقات ممکن است ابروها نیز با جراحی بلند شوند. جراحی معمولا برای افراد مبتلا به پتوز موفقیت آمیز است و بینایی و ظاهر را بهبود می بخشد. 

در سپتامبر 2020، اولین داروی تجویزی مورد استفاده برای درمان پتوز به نام Upneeq توسط سازمان غذا و دارو تایید شد.

Upneeq (محلول چشمی اکسی متازولین هیدروکلراید) به شکل قطره چشمی است. باعث انقباض عضله بالابر می شود.

این به پلک اجازه می دهد تا 1 تا 2 میلی متر بازتر شود. این برای بزرگسالان مبتلا به پتوز وابسته به سن خفیف تا متوسط در نظر گرفته شده است. Upneeq برای استفاده در کودکان تایید نشده است.

دکتر آرمیتا آقاپور با سالها سابقه در زمینه زیبایی و جوان سازی یکی از بهترین و شناخته شده ترین پزشکان زیبایی در تهران هستند. ایشان پس از پایان تحصیلات خود در رشته پزشکی دانشگاه شیراز و گذراندن دوره های پوست و مو و زیبایی و اخذ سرتیفیکیت متعدد از شرکتها و مراکز آموزشی معتبر در زمینه انواع لیزر و جراحیهای سرپایی و تزریقات زیبایی آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می باشند.

اطلاعات تماس

آدرس: تهران، شهرآرا پاتریس لومومبا، نبش کوچه نوزدهم غربی، ساختمان پزشکان، پلاک ۱۸۲طبقه اول

شماره تماس: ۸۸۲۸۸۱۶۸

منبع: https://dr-aghapour.com/

 

 





:: برچسب‌ها: پزشک پوست و مو در تهران , دکتر آرمیتا آقاپور , علل و عوامل خطر افتادگی پلک , رفع و درمان افتادگی پلک (بدون جراحی) ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: